
Miliardowa strata Sony
15 maja 2009, 12:27Recesja nie oszczędziła takiego giganta jak Sony. Japoński koncern poinformował o pierwszej od 14 lat rocznej stracie.

Gelsinger opuszcza Intela
15 września 2009, 10:55Z Intela odchodzi jeden z najbardziej znanych i doświadczonych pracowników. Pat Gelsinger, prezes ds. technologicznych, przepracował w firmie około 30 lat. Teraz obejmie stanowisko dyrektora wykonawczego w firmie EMC.

Granie na Wii jak solidny trening
19 listopada 2009, 09:20Chyba każdy, kto miał okazję zagrać w dowolną grę sportową na nowoczesnej konsoli, przekonał się, jak bardzo męcząca może być ta rozrywka. Jak jednak wiadomo, naukowcy lubią wszystko dokładnie pomierzyć i policzyć, w związku z czym postanowili ustalić, jak wiele energii zużywają użytkownicy korzystający z gier sportowych obsługiwanych za pomocą kontrolerów symulujących ekwipunek zawodników.

Kogo zabawa motywuje do działania?
20 stycznia 2010, 11:46Ludzie, którzy cenią sobie doskonałość i ciężką pracę, wypadają lepiej od innych w realizacji specyficznych zadań, jeśli przypomina im się o cenionych wartościach. Kiedy jednak zadanie jest przedstawiane jako zabawa, te same osoby osiągają o wiele gorsze wyniki od jednostek mniej motywowanych osiągnięciami (Journal of Personality and Social Psychology).

Jak zaprząc swoją podświadomość do pracy?
28 listopada 2010, 13:57„Prześpij się z tym" to rada, jaką na pewno nieraz zdarzyło nam się słyszeć. Tę ludową mądrość potwierdzają badania holenderskiego naukowca, które udowadniają, że nasza podświadomość nie tylko może nas wesprzeć w trudnych decyzjach, ale jest w nich od nas lepsza.

Microsoft prezentuje nowy UI
28 lutego 2011, 12:37Craig Mundie, prezes Microsoftu ds. badań i strategii, zaprezentował prototyp nowego interfejsu użytkownika, który całkowicie zrywa z tym, z czym mamy do czynienia we współczesnych systemach operacyjnych.

Programy rozrywkowe sprzyjają tyciu
7 czerwca 2007, 09:45Ludzie jedzą więcej, kiedy oglądają telewizję, a im bardziej rozrywkowy jest program, tym bardziej zwiększają się rozmiary pochłanianych przy okazji porcji.

Filmy on-line popularniejsze niż na nośnikach
23 marca 2012, 09:08Zdaniem analityków z firmy IHS w bieżącym roku Amerykanie po raz pierwszy pobiorą legalnie więcej plików filmowych, niż kupią filmów na fizycznych nośnikach. Liczba filmów zakupionych w sieci ma wynieść 3,4 miliarda, czyli ponaddwukrotnie więcej niż w roku 2011

Gry: popularna sieciowa rozrywka
11 lipca 2007, 11:08Liczba osób odwiedzających witryny poświęcone grom komputerowym wzrosła w ciągu roku o 17% i osiągnęła niemal 217 milionów. Tak więc w maju 2007 roku 28% mieszkańców Ziemi, którzy mają dostęp do Sieci, odwiedziło tego typu strony. Średnio na jedną osobę przypadało 9 wizyt.

Szympansy rozwiązują zagadki dla przyjemności
26 lutego 2013, 10:20Szympansy lubią rozwiązywać zagadki dla samej przyjemności poradzenia sobie z wyzwaniem.