Gry: popularna sieciowa rozrywka
11 lipca 2007, 11:08Liczba osób odwiedzających witryny poświęcone grom komputerowym wzrosła w ciągu roku o 17% i osiągnęła niemal 217 milionów. Tak więc w maju 2007 roku 28% mieszkańców Ziemi, którzy mają dostęp do Sieci, odwiedziło tego typu strony. Średnio na jedną osobę przypadało 9 wizyt.
Szympansy rozwiązują zagadki dla przyjemności
26 lutego 2013, 10:20Szympansy lubią rozwiązywać zagadki dla samej przyjemności poradzenia sobie z wyzwaniem.
Najszybsza winda świata
14 listopada 2007, 17:28Windy z naszych bloków nie porażają prędkością, ale przejażdżka dźwigiem z drapacza chmur Taipei 101 to rozrywka zdecydowanie dla odważnych. Urządzenie zostało wpisane do Księgi rekordów Guinnessa jako najszybsza winda świata.
Fałszywe informacje rozpowszechniają się znacznie szybciej niż prawdziwe
9 marca 2018, 11:50Fałszywe informacje rozprzestrzeniają się na Twitterze znacznie szybciej niż te prawdziwe, a za ich rozpowszechnianie odpowiedzialni są głównie ludzie, a nie boty.
Zepsuty mózg gracza
27 grudnia 2007, 23:59Co pewien czas publikowane są badania dowodzące negatywnego wpływu gier wideo na przeróżne aspekty naszego życia - zwykle poszukuje się w nich związków między dużą dawką przemocy a wzrostem agresji wśród młodzieży. Tym razem doktor Chou Yuan-hua z wydziału psychiatrii w Taipei Veterans General Hospital donosi, że gracze mogą uszkodzić sobie mózg.
Google News po polsku
24 września 2008, 11:30Google uruchomiło polską wersję popularnego serwisu Google News. Obecnie możemy w nim zapoznać się z informacjami z ponad 300 źródeł.
Miliardowa strata Sony
15 maja 2009, 12:27Recesja nie oszczędziła takiego giganta jak Sony. Japoński koncern poinformował o pierwszej od 14 lat rocznej stracie.
Gelsinger opuszcza Intela
15 września 2009, 10:55Z Intela odchodzi jeden z najbardziej znanych i doświadczonych pracowników. Pat Gelsinger, prezes ds. technologicznych, przepracował w firmie około 30 lat. Teraz obejmie stanowisko dyrektora wykonawczego w firmie EMC.
Granie na Wii jak solidny trening
19 listopada 2009, 09:20Chyba każdy, kto miał okazję zagrać w dowolną grę sportową na nowoczesnej konsoli, przekonał się, jak bardzo męcząca może być ta rozrywka. Jak jednak wiadomo, naukowcy lubią wszystko dokładnie pomierzyć i policzyć, w związku z czym postanowili ustalić, jak wiele energii zużywają użytkownicy korzystający z gier sportowych obsługiwanych za pomocą kontrolerów symulujących ekwipunek zawodników.
Kogo zabawa motywuje do działania?
20 stycznia 2010, 11:46Ludzie, którzy cenią sobie doskonałość i ciężką pracę, wypadają lepiej od innych w realizacji specyficznych zadań, jeśli przypomina im się o cenionych wartościach. Kiedy jednak zadanie jest przedstawiane jako zabawa, te same osoby osiągają o wiele gorsze wyniki od jednostek mniej motywowanych osiągnięciami (Journal of Personality and Social Psychology).